En dröm som blir sann
Publicerat den

Hej alla vänner! Nu var det längesen jag skrev och det beror på många olika saker, både bra och dåliga. Men jag tänker koncentrera mig på dem bra sakerna och vill speciellt berätta om något riktigt roligt.

Ni som känner mig eller har läst bloggen tidigare vet att ett av mina stora intressen alltid har varit att hjälpa andra. Det har jag fått chans att göra genom ett projekt som heter Mitt nya Hemland och främst då ensamkommande flyktingbarn. Jag är otroligt tacksam över att jag har fått göra och uppleva allt jag gjort med det och jag har utvecklats något otroligt.
Nu har jag fått chans att göra ännu mer. En av mina drömmar blir till verklighet när jag åker till Nepal på tisdag och får göra skilland på plats!

Två bekanta till min familj driver en organisation som heter Gatubarn i Nepal och har genom den öppnat två barnhem som jag ska besöka tillsammans med min pappa och en vän.
Jag är helt otroligt taggad och jag har inte riktigt fattat att jag ska göra detta, det är verkligen en dröm som blir sann. Det är en sak att skänka pengar eller kläder till en organisation som "tar hand om det" men det blir en helt annan sak att få vara DÄR.

Vi ska tillsammans göra en film där vi filmar allt från livet på gatan i Kathmandu till ensliga byar uppe i bergen.
En annan sak som vi gjort är att jag har samlat in smycken från vänner och bekanta som vi ska ge till flickorna på ett av hemmen (det är ett flickhem) och till barnen utan hem (så många det räcker till). Och jag vill bara säga ett stort TACK till alla er som har bidragit, det hade inte gått utan er, ni är fantastiska!!
Min plan är att jag ska försöka uppdatera så mycket jag kan ifrån resan men varken internet eller dator är en självklarhet så vi får se hur det blir. Annars så kommer jag komma hem med ett skepplass bilder!
Så önska oss lycka till på vårat stora äventyr så hörs vi när det går!!

 

Här är lite bilder från när vi sorterar smycken och lägger dem i dem små smyckepåsar.


 
 
 
Lite leksaker till pojkarna. 
 

 







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?