Första inlägget år 2013- Varning lång men bra text!
Publicerat den

Kan ni fatta att nu är det ett nytt år? Jag fattar det inte. 
Ni kommer att få bilder från hur jag firade in 2013 senare, men tills dess tänker jag berätta mina planer för er.
 
Jag tänker göra 2013 till ett kanonår på alla sätt och vis! 
Jag vet inte hur många gånger jag har lovat mig själv en förändring och sen blir det ingenting mer utav det. Det känns som att jag har letat efter en anledning, och ibland hittar jag en och vill köra stenhårt men sen försvinner det lika fort igen. 
Det spelar ingen roll hur många gånger jag skriver ut på bloggen eller säger till mig själv att "nu jävlar", för om ingenting händer så förblir det bara tomma ord. Så den här gången tänker jag inte lova någonting, jag ska bara köra på.
 
Imorse vaknade jag upp och låg kvar i sängen en stund, sen går jag och hämtar en chokladkaka. En jävla chokladkaka! Sen lägger jag mig igen och börja hålla på med datorn. Under tiden åker min pojkvän iväg och ska handla och frågar mig om jag vill ha någonting och jag svarar "någonting från nybakat", det vill säga en bulle eller ett vaniljhjärta te.x. 
Efter en stund så kommer jag på mig själv, att vad fan gör jag? Jag ligger här, klockan är snart tolv, och äter en chokladkaka. Det liksom slog mig hur jag var. 
Så, 
jag slutade äta chokladkakan, tittade i min "inspomapp" och sen stängde jag av datorn, klädde på mig och gick ner. Hjälpte mamma lite grann i köket och sen ringde Simon, och frågar vilket bakverk jag vill ha. Då svarar jag "köp en mango istället." Under tiden lagar jag iordning en uppfriskande ansiktsmask (honung+citron) och går och peelar huden och applicerar den. 
Då får jag ett sms: "Du fick två, för det var två för tio :)" från min fina pojke. Såna där små saker betyder verkligen, så smygromantiskt och fint!
När jag sen går upp till rummet igen söker jag omkring och tar åt mig massr av inspiration och motivation från olika bra tumblrs. Sen fick jag för mig att dela med mig av detta här. 

Det blev en lång men bra text. Jag peppar mig själv genom det här. 
Jag ville bara berätta för er och visa hur lätt det är att göra en förändring, om man vill. Snart kommer min motivation ta slut och jag vill äta en chokladkaka igen. MEN då tänker jag ta en frukt och gå ut och gå. För nu vill jag inte förlora det här hoppet, jag tänker inte ge mig själv en chans att må dåligt igen. 
Och det här var bara en morgon på första dagen.
 
Nu kom Simon hem med mangon, vi hörs sen!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?