Om en mycket stark människa - Shania Longyard
Publicerat den

Hej vänner! Idag var en bra dag.
Förmiddagen spenderades i Folkets hus, vi var på föreläsning. Och inte vilken föreläsning som helst, utan en föreläsning om en transsexuell och hennes resa för att bli den hon är idag. Det var en föremiddag med blandade känslor... ilska, glädje, hopp och sorg bl.a. Men framförallt förmedlade den just hopp och även lycka. 
Shania Longyard är en människa som föddes i fel kropp. Hon visste redan från väldigt ung ålder att det var något fel, men visste inte vad. Under föreläsningens gång fick vi höra hennes livshistoria och det var en riktigt ledsam historia. Hon har varit med om och stått ut med mycket, det gör hon än idag, på hennes resa. 

Jag känner att någonting nytt tillförts mitt liv. Jag tänkte inte på något sådant här innan, att mobbning på en sådan nivå existerar. Jag visste om det, men det var ingenting jag gick runt och tänkte på. Efter idag vet jag att jag kommer att se saker på ett annat sätt. 
Jag tyckte redan innan att alla har rätt att vara den dom vill vara. Men nu förstår jag det här bättre, om transsexualitet. Och det, mina vänner! Är ABSOLUT inte samma sak som att vara transvstit. Kom ihåg det!
Sammanfattning om dagen är att det var en dag som jag verkligen är glad att jag gick upp till imorse.
Tänk om jag missat det där!?
Kom ihåg att alltid behandla alla bra, oavsett hur dom ser ut. Det är insidan som räknas och den är värd att ta reda på om.

Jag vill tacka Shania Longyard en gång till, för att du kom till oss idag. Jag tycker att det är fantastiskt hur stark du är och att du går ut och pratar om det på ett sånt  här sätt. 
Vi pratade efteråt, och alla uppskattade din föreläsning. Fortsätt som du gör och låt dig aldrig tryckas ner! 
Du är en underbart stark kvinna!
 

 
 Psst! Här är Shania's hesida!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?