Måste börja ta hand om mig själv bättre nu!
Publicerat den

Mitt problem, precis som rubriken lyder. Jag måste börja ta hand om mig själv mer! Jag totalt misshandlar mig själv vissa dagar. Känner att det är så mycket jag vill hinna med och sitter uppe till hur sent som helst på nätterna och går sen upp 7 varje morgon och de flesta gångerna blir jag ändå försenad och tvungen och stressa. Så jag hinner inte äta ordentligt och jag dricker knappt. Inte konsigt att min kropp protesterar liksom? 
Så mina nya löften till mig själv, som såklart kommer ta ett tag att få in som rutin är:
- Att lägga mig senast 22, varje kväll (veckodagarna) och gå upp 7 varje morgon. Så att kroppen vänjer sig vid det och kan ta igen sömnen mycket bättre.
- Dricka! Ta med vattenflaska eller liknande till skolan och ha med hela tiden och få i mig massa vatten!
- Inte missa ngt mål om dagen, äta frukost (jag är en sån person som inte har någon alls aptit på morgonen, men då får jag helt enkelt ta fram det som jag tycker om. Då äter man ju!)
- Unna mig själv vardagslyx. Förr sa jag att "åh, fatta skönt att bara ta ett bad mitt i veckan på en onsdag liksom. Bara för att". Men nu går ju inte det eftersom jag har jobb och då blir det ändå att jag stannar uppe sent!
-Så istället för ett bad mitt i veckan gör jag det till en rutin att söndag ska vara min "ta-hand-om-mig-själv-dag",belöning för en avklarad vecka och laddning inför nästa!
- Vetekudde var/varannan kväll. Jag har en sån spänd sygg och nacke så det blir jättejobbigt för mig! Vetekudden hjälper kanske?
Ansiktsmask + hårinpackning medans jag gör läxor, sjukt mysigt 
Le! Man mår så mycket bättre av att le!
- Ta vara på mina närmsta och verkligen visa dom hur mycket dom betyder för mig.
Sköta skolan, allting känns så mycket bättre när man inte har en massa ogjorda saker liggandes som stenar på axlarna.
- Kanske börja jobba mindre, jag ska inte jobba mer än jag klarar av. Och just nu så känns det som att jag gör det.
- Ta vara på varenda ögonblick! När jag tänker efter så är jag så sjukt jävla lycklig för att jag är jag och att jag lever det liv jag lever!

Och apropå jobb så måste jag iväg och jobba nu! Puss och kram på er 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?