Tutorial
Publicerat den

Jag tänkte visa er hur jag gör sår. Steg för steg.
 
1.
Du behöver: flytande latex, teaterblod, modellera, foundation i passande färg, Penslar för att applicera, toapapper och ögonskuggor (jag använder gul, svart, blå och lila.), någonting vassare (te.x en trubbig kniv)
 
2.
"Korva" ut en bit lera och lägg den på stället du ska göra såret. (Jag gjorde på handleden och väldigt småttt, jag hade inte så mkt tid)
 
3.
Ta ditt vassare föremål, i detta fall kniven, och smet ut leran runt omkring. Se bilden
 
4.
Applicera latex runtomkring.
 
5.
Varva latex och toapapper tills du fått tjockleken du vill ha.
 
6 och 7.
Här var jag för ivrig och glömde knäppa kort emellan så steg 6 och 7 blir på samma bild. Skär upp "korven" så att det blir en springa i den bredd du vill ha. Applicera sedan foundation runtom och blod och svart ögonskugga i springan.
 
8.
Nu är det fritt att leka med blod och färger för att få den svullnad och blodmängd du vill ha! 

KLART! :)
Hoppas att det har hjälpt. Jag är ju inget proffs men det här funkar för mig.



felicia hansebacke

kram vännen! <3

Svar: Kram pådig! <3
Lisa-Marie "Samyi" Sandert



URL: http://fhansebacke.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?