Tankar
Publicerat den

LÄS
Ibland så tittar jag mig omkring med en djupare syn på omgivningen. Då ser jag saker som man inte ser vanligtvis. Iallafall inte jag. Ibland kan jag få såna där moments när jag inser saker. Som idag, jag har inte gjort mycket mer än att ligga i sängen, äta frukost, ligga i sängen igen. Men det behövdes inte mer än så för att jag skulle börja tänka. Världen är verkligen orättvis. Hemska saker händer hela tiden och ofta till dom som inte förtjänar det. Fast hur många förtjänar det egentligen? 
Vi ser vad som händer, känner någonting en stund och sen fortsätter leva som om ingenting har hänt. Så är det för många, jag gör så ibland. Det är så fel. Tänk om alla kunde fortsätta bry sig? Inte bara tycka att det är synd och sorligt, utan göra någonting åt det. "Vad kan jag göra?" säger dom då. Gör något. Att göra något, litet för all del, hjälper. Tänk om alla gjorde det, tänk vilken skillnad det skulle göra. 
Jag kan inte skriva så mycket mer än det här just nu, men ni vet vart jag vill komma. Så tänk på det en stund och gör något. 
Nu ska jag fixa mig, jag ska iväg till Alborgen med klassen! Ha en toppendag alla!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?