Snart så
Publicerat den

Sitter här uppe på rummet. Det är mindre än en timme kvar på 2011. Det känns väldigt knäppt att det redan har gått ett till år. Men samtidigt så känns det bra. Ett nytt år, nya möjligheter. Så tänker jag varje år. Men sen tänker jag att Nej, det blev inte som jag ville. Men sen funderar jag lite på det, forskar runt i minnen... och inser att det faktiskt har blivit förändringar. Jag som person har förändrats otroligt mycket sedan 2010. Jag har ändrat mitt tankesätt en del, jag har klarat av att ta mig upp ur djupa hål, jag har skapat nya bekantkretsar och jag har testat på mycket nytt. Jag är faktiskt nöjd med året. Självklart kunde det ha varit bättre där och bättre där, men det går alltid att göra det bättre. Och jag känner att istället för att sitta och säga så så tänker jag att jag är nöjd och jag accepterar och har kommit över saker som hänt. Det har bara gjort mig starkare och jag känner av det. Jag har lärt känna mig själv ännu bättre detta år.
Men jag lär mig av mina misstag och dom ska jag ju inte behöva göra om 2012. Det året ska bli ännu bättre! Jag vet ännu bättre nu vad jag klarar av och vad som är mina brister. Därför ska jag då koncentrera mig på saker som jag vet att jag mår bra av. Och jag lovar mig sjäv att inte vara lat. Då menar jag inte bara den sortens lathet då man ligger i en soffa en hel dag utan att göra annat än att äta och besöka toaletten. Utan den sortens lathet då man vet att "detdär borde jag göra, men...". Jag tänker INTE skjuta upp saker som jag kan göra då. Och jag ska lära mig att prioritera tiden bättre. Som tex att jag sitter på fejjan och glor runt på bloggar då jag egentligen har tid för att plugga. Sånt ska jag undvika. Jag vet ju hur stolt och bra man känner sig efteråt. Jag älskar den känslan, av lättnad. 
Jag tänker också, som sagt, hitta en träningsform som jag gillar. För det är en till känsla jag älskar. När man kliver ut ur duschen, ren och fräsch, efter ett hårt pass träning. I mitt fall skulle ju det bästa vara Zumba, som jag också redan har sagt. Jag har testat på det några gånger och varje gång så känner jag verkligen hur kul det är! Jag har ju latino i blodet från min mamma och dansen flyter i mina ådror eller hur man säger. Min mamma dansade, min moster och mormor dansade. Till och med min pappa dansade. Då känner man ju kanske någon sorts press, men jag testade på det och det var skitkul! Ännu roligare är det ju när man kan dansen och inte bara följer med (utan framgång oftast). Men börjar jag träna regelbundet så sitter det nog efter ett tag! 
Sen lovar jag mig själv andra saker ang. skolan, hälsan, mitt sociala jag, ordning och reda, vänskap och kärlek, mitt humör och fler saker som jag själv vet om. (Det som är viktigast ju.) 

Nu är det bara en halvtimme kvar av året. Och jag har suttit här och skrivit värsta peptalken som få vill läsa. Varför? Jag mår själv bättre av det märker jag.
Den här kvällen som började som en katastrof, vanliga tjejproblem då man inte trivs i sin klädsel, håret vill inte som jag vill osv osv. Jag grät skitmycket för typ 3 timmar sen. Men nu känns det bra och jag är taggad.

Iochmed detta inlägg säger jag hejdå till 2011 och välkomnar 2012. Det ska bli ett bra år!

En glad bild på mig och bästis från i somras <3






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?