en av mina många drömmar jag vill uppfylla här i livet
Publicerat den

Hej alla! Jag vet att jag är superdålig på att uppdatera, men jag försöker bli bättre på det.
Här sitter jag iallafall, vid fönstret och tittar ut över....hus. Utsikten som förr var så vacker från min balkong/fönster är nu förstörd pga av massa hus som står där nu. Förr var det en vacker liten skog och djur som sprang överallt. Men sen köpte någon marken där och byggde massa hus. Och varför undrar jag. Pengabegär är min första gissning. Okej, visst. Jag överdriver lite. Hur fult som helst är det ju inte. En liten del av skogen finns ju kvar, men jag ser ju motorvägen nu! :( 
Jag saknar bara naturen som fanns där, har så himla många minnen därifrån.
Men nu till saken!

När jag vaknade imorse så låg jag där utan att öppna ögonen och bara drömde. Vi ska ju åka till Chile nästa december och jag är så himla förväntansfull! När jag låg där imorse så tänkte jag på fattigdomen som finns där och hur jag ska hantera den. Jag är så sjukt känslig och någon kommer att få hålla i mina pengar för annars kommer jag att ge barnen där allt jag har. Och det är ingen bra idé eftersom många av dom skulle använda pengarna till saker som bara skulle göra så att dom mår sämre. 
Men jag vill verkligen göra någonting för dom. Så jag låg där och tänkte på massa saker som jag skulle kunna göra. Och eftersom det är jul så tänkte jag att jag skulle köpa massvis med små saker som jag kan slå in till fina små presenter och så ska jag fråga min gudfar om han vill klä ut sig till en tomte och sitta där med sin säck och dela ut alla små presenter till barnen. Och under tiden dom står i kö så får någon annan gå runt och dela ut pepparkakor och saft. Min gudmor är sångerska och jag tror att hon gärna ställer upp och underhåller för barnen. Jag vill göra det här till någonting barnen aldrig kommer att glömma! Men jag vet att det också är en stor risk... det kan nog lätt hända att det blir kaos och alla barnen springer på gudfar för att ta alla julklappar eller att någonting annat händer. Jag tänker iallafall prata med vemdetnuär som man ska prata med om man vill ställa upp och göra någonting sånt här så att inte polisen kommer och är sur. Men sen ska jag även ha någon sorts säkerhet där också, abslolut inte poliser eller någonting liknande, för då blir nog barnen rädda och vågar inte gå fram. 
Jag har många planer inför det här och jag tänker fortsätta planera tills det verkligen är PERFEKT.
Dom små barnen har också rätt att fira jul och få känna glädjen i att få en liten present full med kärlek.
Jag vill verkligen göra det här, och det ska jag!
Bild från google.
Puss och kram på er! Vi hörs senare!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?